Pārdevējs ir kā mākslinieks. Klienti mēdz būt dažādi, taču pārdevējam ir jāpielāgojas jebkuram. Galvenais ir, lai vēlmes un vajadzības sakrīt vienā grozā. Pārdevējs dažkārt ir tas cilvēks, kurš palīdz situācijās, kad klientiem sāk rasties šaubas par preces nepieciešamību. Nav noslēpums, ka daudzas mūsdienīgas preces ir ļoti noderīgas ikdienas dzīvē, bet lielākā daļa neprot ar tām darboties un vispār nav dzirdējuši par ko tādu. Lielisks palīgs ir pārdevējs, kurš sniegs atbildes uz visiem interesējušiem jautājumiem. Ja vēlies kļūt par izcilu pārdevēju, tev nāksies izlasīt pāris rindiņas, lai apdomātu, vai visu dari pareizi.

Atbilstošs apģērbs
Daudzi biznesa guru atzīmē, ka apģērbs ir viens no pirmajiem, ko ierauga klients. Tev ir jābūt izcilā formā, vienalga vai tā ir darba vietas oficiāla forma, vai brīva izvēle. Apģērbam ir jābūt tīram un izgludinātam, bez caurumiem vai cita veida defektiem. Pirmais iespaids ir pats svarīgākais, tāpēc parūpējies, lai tas, kas paliek atmiņā ir tavs sakoptais izskats. Biznesa darba vietā īpaši jāpiedomā par formālu apģērbu, ja ir darbs ar klientiem. Ne tikai par apģērbu ir jādomā, bet par skaistu matu sakārtojumu, tīriem nagiem un neuzkrītošām, bet labām smaržām.

Esi punktuāls
Punktualitāte ir neticami viegls un iedarbīgs veids, kā padarīt par sevi profesionālu iespaidu. Ļoti ieteicams uz katru sapulci vai biznesa tikšanos ierasties ar laika rezervi, kas būtu vismaz 15 minūtes iepriekš. Tas tāpēc, lai neizskaties noskrējies un nervozs, bet gan mierīgs un sagatavojies.

Piesaisti klienta uzmanību
Ikdienas rutīnas darbs tevi var padarīt par pārdevēju, kas kā no grāmatas nolasa visu, ko klients vēlas dzirdēt. Iekļauj savā ikdienā kādu interesantāku stāstu, kā piesaistīt klientu uzmanību. Esi atraktīvs, pāris jociņi un pasmiešanās nevienai pārdošana nekad nav nācis par ļaunu, atceries, neesi pārāk uzbāzīgs ar savu humoru un neaizvirzies pārāk tālu prom no tēmas Iespējams, klients nesapratīs tavu humoru, tāpēc nepārspīlē. Atrodi veidu, kā piesaistīt klienta uzmanību. Dažas pirmās minūtes, tev ir jāpavada pārdomās ar sevi, lai izprastu kāds tips ir tavs klients. Ja zini kādu viņa aizraušanos, nedaudz atej no pārdošanas un izrunā dažas svarīgas nianses viņa hobijā.

Klients ir pirmajā vietā
Tu iegūsi pozitīvas atsauksmes no klienta, ja noliksi viņa vēlmes svarīgākas par savējām. Klienti ātri pamanīs tavu labvēlību, ja tev ir jāiet pusdienu pārtraukumā un tu paliksi tā vietā palīdzēt klientiem izvēlēties preces, lai nebūtu jāgaida rindā pie konsultanta. Cilvēki var pamanīt, ja par viņiem rūpējas. Ja tev ir grūti izprast, ko klients vēlas, iedomājies sevi viņa vietā. Izturies tā, kā tu gribētu, lai pret tevi izturas.

Pārzini visu par produktu, ko pārdod
Tu nevari pārdot preci, ja nav bijusi nekāda iepriekšējā informācija par to. Tev ir jāizstāsta visas īpašības, kas piemīt precei. Uzsver uz labumiem, ko tā var piedāvāt ikdienā. Mēģini apskatīt preci gan no objektīva viedokļa, gan emocionāli no savām pārdomām. Potenciālie pircēji interesējas par atsauksmēm, kādas varētu sniegt šīs preces lietotāji.

Slēdz darījumu
Pārdošanas procesa pēdējais punkts ir darījuma slēgšana. visbiežāk tā ir naudas samaksa vai līguma parakstīšana. Tev jāpaliek tikpat konfidenciālam līdz pašam darījuma noslēgumam. Pretējā gadījumā, pēdējā sekundē klients sāks šaubīties un pārdomās savu pirkumu. Pārliecini līdz galam par preces noderīgajām vērtībām. Neievelc garumā pēdējā akta sastādīšanu, labāk ātrāk noslēdz līgumu un pasakies klientam par labo sadarbību.