Mēģinot dzīvot ar budžetu, kur dienas laikā neiztērēt vairāk kā 4 eiro var būt ļoti liels izaicinājums. Ierobežoti līdzekļi var apgrūtināt izvēli, kādu veikt, esot veikalā. Ja cieši nepieturēsimies pie iepriekš izveidota saraksta, tad budžeta pārsniegšana ir visai iespējama. Iegūt vairāk pārtikas preces, nepārtērējot budžetu ir grūti, bet tas nav neiespējami. Nepieciešams tikai zināt, kuras preces ir izdevīgāk iegādāties vairākumā credite nebancare, no kurām atteikties, un kurām piemeklēt labu alternatīvu. Budžeta plāns arī nenozīmē, ka katru dienu jāēd viena un tā pati maltīte – ar dažādām receptēm, no viena produkta var pagatavot dažnedažādas uzkodas.

Saskaņā ar dietologu padomiem, daži pārtikas produkti ir labāki nekā citi, laikā, kad esi uz saspringtā budžeta sliekšņa. Nosaukšu piecus labākos produktus, ko iegādāties, kad nepieciešams iekļauties konkrētā budžetā.

1. Brūnie rīsi. Tajos ir vitamīni, minerālvielas un antioksidanti, kas ir tikai daži no ieguvumiem. Tomēr neskatoties uz šiem, pats lielākais ieguvums, iegādājoties brūnos rīsus, ir to lielais šķiedrvielu saturs, kas veicina lēnu gremošanu, un tādējādi neradot izsalkuma sajūtu vēl ilgāku laiku. Šķiedrvielas ir vienas no labākajiem uztura komponentiem, kas palīdz paildzināt sāta sajūtu.

2. Pupiņas. Tāpat kā daudzas preces pārtikas veikalos pērkot vairumā sanāk izdevīgāk – sausas pupiņas ir vienas no tām. Tās izmaksā salīdzinoši ļoti lēti, turklāt vārot, tās izplešas aptuveni trīs reizes lielākas. Salīdzinot varu minēt piemēru, ka četras krūzes sausas pupiņas pēc vārīšanas ietilpa 9 krūzēs. Pupiņas, tāpat kā rīsus var padarīt par galveno maltītes sastāvdaļu. Mums jācenšas novirzīties no domas, ka gaļa un tikai gaļa ir pašā maltītes centrā. Iekļaujot dažādus produktus, var iegūt tik pat sātīgu, turklāt veselīgāku maltīti. Pupiņas ir ļoti veselīga izvēle, jo satur daudz šķiedrvielu, olbaltumvielu, nātrija, minerālvielas (dzelzi, kāliju, magniju, varu, cinku), vitamīnus (tiamīnu, niacīnu, B6), kā arī tām ir zems tauku saturs.

3. Kartupeļi. Šos daudzveidīgos dārzeņus var pagatavot daudz dažādos veidos – pievienot sautējumam, vārīt, cept. Tie satur 45% no ieteicamās dienas C vitamīna devas, 18 procentus šķiedrvielu un 18 procentus kāliju, kas regulē asinsspiedienu. Kartupeļi praktiski nesatur taukus, un tiem ir augsts šķiedrvielu un ūdens daudzums, kas padara tos ideāli piemērotus svara zaudēšanai. Tomēr esi uzmanīgs, kā tu patērē šos dārzeņus, jo, ja izmantosi eļļu, tad tauku saturs var paaugstināties.

4. Saldēti dārzeņi. Pērkot svaigus sezonālus dārzeņus sanāk ļoti izdevīgi, bet ko darīt, kad sezona ir beigusies? Saldēti dārzeņi ir ļoti laba alternatīva, kā arī ne-sezonas laikā ēst veselīgi un daudzveidīgi. Uzturvielu jautājumā, saldēti dārzeņi nav ne par matu sliktāki kā svaigie. Pat svaigiem dārzeņiem var saskatīt vairāk negatīvos aspektus kā saldētajiem, jo tie pārvešanas ceļā ir pakļauti daudz ķīmiskām vielām.

5. Zaļie dārzeņi un garšvielas. Kā jau pieminēju, ļoti izdevīgi ir iegādāties šos labumus tieši sezonas laikā. Daudz uzturvielas ir tādos dārzeņos kā brokoļi, spināti un kāposti. Daži salāti mēdz būt rūgti, bet to garšu var lieliski kompensēt ar sarīvētu burkānu. Cilvēki nav pieraduši ēst, piemēram, kāpostus neapstrādātā veidā, tieši specifiskā rūgtuma dēļ credit rapid cu buletinul. Taču, ja tos pareizi pagatavo, tad sezonas laikā tas ir gan veselīgi, sātīgi, un arī lieliski iekļaujas kopējā budžetā. Ļoti veselīgi ir ēst šādus dārzeņus, piejaucot nedaudz olīveļļu un izspiest pusi citrona, nevis likt klāt krējumu ar augstu tauku saturu.